Søg i denne blog

onsdag den 8. oktober 2014

Bloggen som refleksions- og formidlingsværktøj


Jeg underviser på UCN energi og miljø, og den undervisning jeg afvikler i øjeblikket er forståelse og færdigheder omkring varmetab gennem klimaskærmen for et hold 1. semesters energiteknologer.

Energiteknologerne har fire semestre og kan nu få en overbygning der hedder Energi manager som svarer til et bachelorniveau.

I dette fag jeg underviser i i øjeblikket, kaldet varmetab, kræves der en grundlæggende forståelse af bygningsfysikken og byggeteknikken, samt en forståelse af U-værdier og linjetab. Dette kan være vanskeligt stof, og det tager derfor tid, før end de studerende kommer med min yndlingssætning: ”er det bare det? ” hvortil jeg må svare: ”ja!”. Det kræver altså en del hårdt arbejde at blive i stand til at finde og anvende U-værdier og linjetab i en varmetabsberegning.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar